27-05-2015

Mama waar komen de aardbeitjes vandaan?

Vandaag gingen we aardbeitjes plukken in de zelfpluktuin van "Ter Loft Ternat".
 " Leg ze maar in het mandje! " " Of leg ze maar in het mondje". Voor Sam was dat verschil in klanken niet zo duidelijk.


 Sam vond die witte aardbeitjes ook zo mooi!





Het was de eerste keer dat we gingen en meteen vonden de meisjes het super. Het leek wel paaseitjes rapen. Jammer dat het seizoen om te plukken zo kort is. Ik dacht nog ongeveer een week.



Later werd het mandje gewogen. En betaalde je per kilogram. Wanneer je meer dan 10 kg koopt betaal je slechts 3 euro per kilo.  

8 opmerkingen:

  1. hey dan ben jij vanuit de streek....ik van Asse.
    hier binnenkort ons eigen kweek.... ze verkleuren stilaan van groen naar roze

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad dan wonen we niet zo ver van elkaar. :) Eigen kweek dat proberen we volgend jaar misschien is. Schrijf er een berichtje over op je blog dan kan ik zien hoe het geworden is he?

      Verwijderen
  2. Wat leuk zeg! Bij ons moet het plukseizoen nog beginnen. Ik ga binnenkort ook maar eens heen met de kindjes, lijkt me super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) Veel plezier alvast. Hopelijk plukken ze wat minder witte aardbeitjes dan Sam...

      Verwijderen
    2. :) Veel plezier alvast. Hopelijk plukken ze wat minder witte aardbeitjes dan Sam...

      Verwijderen
  3. Heerlijk verse aardbeitjes! Hier in ons tuintje staat een hele bak vol... ik kan niet wachten tot deze rijp zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja volgend jaar misschien ook eens zelf proberen.

      Verwijderen
    2. Ja volgend jaar misschien ook eens zelf proberen.

      Verwijderen

Ensorhuis Oostende